1. 800 - 845
2. 850 - 935
3. 940 - 1025
4. 1030 - 1115
5. 1135 - 1220
6. 1240 - 1325
7. 1330 - 1415
8. 1420 - 1505
Kolejny raz włączyliśmy historię z BohaterONEM . Łącząc siły z twórcami akcji , sprawiamy, że historia staje się żywa, zrozumiała i inspirująca, a uczniowie poznają fakty z życia swych rówieśników z okresu II wojny światowej. W pierwszym etapie tegorocznego projektu BohaterON uczniowie klas 5 przypomnieli sobie historię Powstania Warszawskiego oraz odbyli zajęcia edukacyjne, których podstawą było opowiadanie Magdaleny Górskiej „Iskra nadziei”. Bohaterką utworu jest 11-letnia Janka mieszkająca w czasach II wojny światowej w Warszawie przy ulicy Złotej. Dzięki prowadzonemu przez dziewczynkę pamiętnikowi, odbiorcy mogą poznać wydarzenia sprzed prawie 80 lat. Jak wygląda 1 sierpnia 1944 oczami rówieśniczki? Co się szykuje w Warszawie? Czy Iskra, niebieski szmaciany konik uszyty przez babcię Zosię, daje otuchę w czasach niepokoju? Uczniowie dowiedzieli się, jakim koszmarem jest wojna z perspektywy dziecka, które traci przez nią dzieciństwo i poczucie bezpieczeństwa, odkryli także siłę przyjaźni, marzeń i nadziei w życiu człowieka. Na kolejnych zajęciach uczniowie klas 5 i 8zostali zapoznani z historią znaku Polski Walczącej oraz z postacią Anny Smoleńskiej „Hanki/„Hani” - autorki tego symbolu .Dzieci dowiedziały się ,że symbol w kształcie kotwicy, której człon w kształcie litery P symbolizuje Polskę, a ramiona literę W – walkę lub „kotwicę” – symbol nadziei na odzyskanie niepodległości Polski okupowanej przez nazistowskie Niemcy. Znak ten był powszechnie stosowany w czasie II wojny światowej przez walczących o wolność Polski. W Laboratorium przyszłości uczniowie klasy 5a haftowali znak Polski Walczącej. Dzieci pracowały z igłą, muliną oraz kanwą -płótnem przeznaczonym do haftu krzyżykowego. Na różnokolorowych płótnach z ogromną cierpliwością zostały wyhaftowane symbole w kształcie kotwicy. Natomiast uczniowie klasy 5b narysowali symbol działań Polski Walczącej na kartkach.
Obchodziliśmy Światowy Dzień Jabłka. Była to akcja prozdrowotna, której celem było zachęcanie uczniów (zwłaszcza najmłodszych) do spożywania jabłek jako źródła witamin oraz wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania. Każdy uczeń przyniósł do szkoły soczyste jabłko. W klasach odbyły się pogadanki, zabawy, konkursy oraz piosenki, których bohaterem było jabłko. Po dzisiejszym dniu wszyscy uczniowie wiedzą, że owoce te są doskonałym sprzymierzeńcem w profilaktyce wielu chorób. Światowy Dzień Jabłka to również doskonała okazja do rozmowy na temat znaczenia jabłek w kulturze i języku.
W dniu 27 wrzwśnia, w Ośrodku Kultury w Będzinie - Grodźcu, uczniowie klasy 7 i 8 obejrzeli spektakl teatralny pt. "Cesarz" na motywach książki Ryszarda Kapuścińskiego. Inscenizacja wystawiona została przez grupę teatralną B-ZDUUURA z Mikołowa w reżyserii Jarosława Ciszka.